آموزش نگهداری خوکچه هندی

درباره ما

    تماس : 09222630084

نویسندگان

صفحات جانبی

آخرین نطرات

    هانیه - خیلی باحال وزیبا هستند
    پاسخ:سپاس - 1400/3/10
    رویا - من عاشق خرگوش هستم
    پاسخ: بسیار عالی - 1399/12/9

آموزش نگهداری خوکچه هندی

آموزش نگهداری خوکچه هندی
نام علمیCavia porcellus
طول عمر:  ۴ – ۸ سال
دوره تکوین:  ۵۹ – ۷۲ روز (بالغ)
جرم:  ۰٫۷۱٫۲ کیلوگرم (بالغ)
طول:  ۲۰ – ۲۵ سانتی‌متر (بالغ)
 
خوکچه هندی حیوانی شناخته شده و شگفت انگیز برای افراد پیر و جوان می باشد. فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند و می توان آن را در داخل یا خارج از خانه نگهداری کرد. این حیوان یک گونه خوب و راحت برای نگهداری می باشد.
 
نگهداری
نگهداری از خوکچه هندی مانند گربه و سگ کار پیچیده ای نیست اما نیاز به رسیدگی منظم به غذای حیوان و مرتب نگه داشتن فضای زندگی اش را دارد. در نژادهای مو بلند نگهداری از آن بسیار دقیق تر باید انجام گیرد. از کودکان انتظار نداشته باشید تا به تنهایی از این حیوان مراقبت کنند. بنابراین نگهداری این حیوان برای کودکان زیر ۵ سال توصیه نمی شود. زیرا امکان سقوط حیوان از دست کودکان و احتمال آسیب رسیدن به آن و حتی مرگ خوکچه هندی وجود دارد.
وقتی خوکچه هندی که انتخاب می کنید ممکن است ناآرام باشد ولی نگران نباشید معمولاً در ابتدا کمی عصبی به نظر می آیند اما به آهستگی به شما خو می گیرند.
 

شما به راحتی می توانید یک مکان مناسب برای خوکچه خود تهیه کنید فقط باید یادتان باشد که قفس حیوان از سطح زمین فاصله داشته باشد و ارتفاع دیواره های قفس حداقل ۴۰ سانتی متر باشد تا حیوان نتواند از آن بیرون بپرد. قفس نگهداری حیوان نیازی به تجهیزات ندارد. مهمترین نکته برای قفس این حیوان پوشش کف آن است که باید دقت داشته باشید از پوشال های بسته بندی شده مخصوص این حیوانات استفاده کنید.

به هیچ عنوان از خاک اره استفاده نکنید. این پوشش بسیار نازک و ریز بوده و به راحتی به داخل چشم و بینی حیوان راه پیدا می کند.

 

خوراک

خوکچه های هندی گیاه خوارند به این معنی که آن ها گوشت یا ماهی نمی خورند. در رژیم غذایی آن ها باید گیاهان خشک، حبوبات و سبزیجات همیشه رعایت شود. بر خلاف انسان ها و سایر موجودات، خوکچه های هندی نمی توانند ویتامین ث را در بدن خود تأمین کنند بنابراین باید در رژیم غذایی این حیوان ویتامین ث را هم در نظر گرفت در غیر این صورت حیوان با مشکل مواجه می شود.

مراقب باشید که از خوراکی های همستر ها که شامل بادام زمینی و تخمه آفتاب گردان است برای این حیوانات استفاده نکنید چرا که بادام زمینی بسیار باعث چاقی این حیوان می شود و تخمه آفتاب گردان هم برای آن ها مضر است و البته هردو باعث ایجاد چسبندگی در دندان های این حیوان می شوند.

مناسب ترین میوه ها و سبزیجات شامل یونجه ,هویج، کلم، کرفس، میوه های خیاری شکل، گوجه فرنگی، سیب، گلابی و کاهو می باشد. از دیگر خوراکی های مورد علاقه خوکچه های هندی سبزیجات تازه و پلت یونجه هستند.

در طول روز می توان یک تا دو بار به این حیوان غذا داد. اگر دو بار در روز به این حیوان غذا می دهید یک وعده آن را به سبزیجات اختصاص دهید. یادتان باشد که خوکچه های هندی حیوانات کوچک و پر خوری هستند که به سرعت چاق می شوند.

 

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 29 آبان 1399 ساعت: 1:5
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: